Γιατί τρέμει το τιμόνι της μηχανής μου;
Αν έχεις αφήσει για λίγο τα χέρια σου από το τιμόνι της μηχανής σου, και συνειδητοποιείς ότι αυτό τρέμει, ήρθε η ώρα για service.
Τι είναι αυτό όμως που προκαλεί το τρέμουλο στο τιμόνι;
Γιατί τρέμει το τιμόνι της μηχανής;
Πρόβλημα σταθερότητας στα ελαστικά
Ένα πολύ συχνό πρόβλημα που κάνει το τιμόνι μιας μοτοσυκλέτας να τρέμει, είναι η αστάθεια των ελαστικών. Αν έχεις κάνει πρόσφατα κάποια αλλαγή στα ελαστικά της μηχανής σου ή το αντίθετο, έχεις πολύ καιρό να τα αλλάξεις και έχουν φθαρεί πολύ, τότε μπορεί να προκληθεί αστάθεια σε όλη τη μηχανή.
Ως αποτέλεσμα, το τιμόνι αρχίζει και τρέμει. Στην περίπτωση αυτή, μάλλον θα χρειαστεί να επισκεφτείς ένα βουλκανιζατέρ και εννοείται θα πρέπει να γίνει και ζυγοστάθμιση τροχών για να βρεθεί η σωστή ισορροπία ανάμεσα στα ελαστικά, μειώνοντας τις ταλαντώσεις του τιμονιού.
Ζημιά στο ρουλεμάν του τιμονιού
Μερικές φορές, δεν χρειάζεται να κοιτάξεις και πολύ μακριά για να βρεις το πρόβλημα. Έλεγξε πρώτα απ όλα λοιπόν το ίδιο το τιμόνι, μήπως βρεις την αιτία για την οποία μπορεί να τρέμει.
Μπορεί για παράδειγμα να έχει βγει από τη θέση του ή να έχει φθαρεί ολοκληρωτικά το ρουλεμάν του τιμονιού της μηχανής, με αποτέλεσμα να μην είναι όσο σταθερό χρειάζεται και να τρέμει όταν δεν έχει τα χέρια σου σε αυτό.
Άλλωστε, δεν είναι και τόσο δύσκολο να καταστραφεί το ρουλεμάν του τιμονιού. Αν το οδηγικό σου στυλ είναι κάπως έντονο, αν ακολουθείς σχετικά off-road διαδρομές κι αν δεν προσέχεις πολύ το πως περνάς πάνω από λακκούβες του οδοστρώματος, πολύ πιθανό είναι να ξεβιδωθεί το ρουλεμάν στο τιμόνι.
Πρόβλημα στο σύστημα ανάρτησης
Ένα από τα συστήματα μιας μοτοσυκλέτας που πρέπει πάντα να ελέγχεται στα service, είναι φυσικά το σύστημα ανάρτησης. Οι αναρτήσεις είναι πολύ σημαντικές σε όλη τη διαδικασία της οδήγησης, αφού συμβάλλουν στις ομαλές κινήσεις, χωρίς απότομες ταλαντώσεις.
Αν λοιπόν μία ανάρτηση δεν είναι στην κατάσταση που πρέπει, είναι πολύ πιθανό να προκαλεί τρέμουλο στο τιμόνι. Συνήθως η μπροστινή ανάρτηση είναι αυτή που ευθύνεται για τις ταλαντώσεις στο τιμόνι, είτε γιατί είναι πολύ μαλακή, είτε γιατί είναι πολύ σκληρή.
Όπως και να ‘χει, έχε στο νου σου ότι κάθε 10.000 χλμ πρέπει να τσεκάρουμε το σύστημα ανάρτησης της μηχανής μας για να αποφύγουμε τρέμουλο στο τιμόνι και άλλα τέτοια προβλήματα που μπορεί να μειώσουν την ασφάλεια του οδηγού.
Υπερβολικό βάρος επάνω στη μηχανή
Ακόμη μία αιτία που ενδεχομένως να προκαλέσει τρέμουλο στο τιμόνι της μηχανής σου, είναι το βάρος. Αν έχεις ετοιμαστεί για ταξίδι και έχεις βάλει όλα σου τα πράγματα πάνω στην μπαγκαζιέρα της μηχανής, σιγουρέψου ότι δεν έχεις υπερβεί το όριο βάρους που αναγράφεται στο εγχειρίδιο της μηχανής από τον κατασκευαστή.
Πιθανό λοιπόν είναι να έχεις βάλει περισσότερα πράγματα από όσα αντέχει η μηχανή σου, με αποτέλεσμα να έχει μετατοπιστεί το κέντρο βάρους της κι έτσι να προκαλούνται ταλαντώσεις στο τιμόνι.
Φυσικά αν παρατηρήσεις κάτι τέτοιο πριν να φύγεις από το σπίτι, μην ξεκινήσεις το ταξίδι σου με τιμόνι που τρέμει, διότι έτσι δεν θα έχεις την απαραίτητη ασφάλεια.
Σε κάθε περίπτωση, αν το τιμόνι της μηχανής σου τρέμει, δεν θα πρέπει να το αμελήσεις. Η ασφάλεια θα πρέπει να είναι το Α και το Ω για κάθε οδηγό, για αυτό επισκέψου άμεσα το συνεργείο σου ώστε να βρουν το πρόβλημα και τη λύση. Και μετά καλές διαδρομές!