Γιατί ανάβει το λαμπάκι για τον κινητήρα check engine;
Όλοι οι οδηγοί θα θελαμε να μπορούσαμε να οδηγούμε για πάντα το αυτοκίνητό μας χωρίς βλάβες και προβλήματα.
Προφανώς κάτι τέτοιο είναι παντελώς απίθανο αλλά τουλάχιστον μέσα από τις προειδοποιητικές λυχνίες στο ταμπλό μπορούμε να γνωρίζουμε πότε χρειάζεται κάποιον έξτρα έλεγχο.
Σίγουρα σου έχει συμβεί να δεις αναμμένο το λαμπάκι check engine στο ταμπλό του αυτοκινήτου σου, είτε είναι καινούργιο είτε παλιό.
Γνωρίζεις όμως κάθε φορά τον λόγο για τον οποίο είναι αναμμένο;
Ξέρεις όλες τις πιθανές αιτίες που προκαλούν το λαμπάκι του κινητήρα να ανάψει;
Στο σημερινό άρθρο, θα αναλύσουμε ακριβώς αυτό. Όλα τα πιθανά σενάρια που κάνουν το λαμπάκι check engine του αυτοκινήτου μας να ανάβει και εμάς να μας λούζει κρύος ιδρώτας.
Γιατί είναι αναμμένο το check engine;
Πρόβλημα στον αισθητήρα οξυγόνου
Μία από τις συχνότερες αιτίες που προκαλούν την ενεργοποίηση του check engine είναι κάποιο θέμα με τον αισθητήρα λ. Ο αισθητήρας αυτός βρίσκεται μέσα στον κινητήρα ώστε να ελέγχει την περιεκτικότητα οξυγόνου στα καυσαέρια, να τροποποιεί την σύσταση και έτσι να συμβάλλει στην καλύτερη καύση.
Αν ο αισθητήρας αυτός έχει φθαρεί, ο κινητήρας καίει περισσότερο καύσιμο από όσο χρειάζεται και ενδέχεται να προκληθούν ζημιές σε διάφορα άλλα μέρη του, όπως το μπουζί.
Πρόβλημα στο μπουζί
Το μπουζί είναι το εξάρτημα που ευθύνεται για την καύση της καύσιμης ύλης. Αν λοιπόν αυτό είναι χαλασμένο, αν έχει φθαρεί κάποιο μέρος του ή αν δεν λειτουργεί σωστά, τα προβλήματα που μπορεί να προκληθούν είναι διάφορα, μέχρι και να πάρει φωτιά ο κινητήρας.
Διάβασε εδώ για να μάθεις περισσότερα για το μπουζί και τις φθορές του.
Χαμηλή στάθμη λαδιού
Ένα από τα standard πράγματα που πρέπει να τσεκάρουμε συχνά στο αυτοκίνητό μας είναι η στάθμη του λαδιού. Αν παρατηρήσεις ότι το αυτοκίνητο σου αφήνει στάμπες λαδιού στο οδόστρωμα, αν ενώ μόλις άλλαξες λάδια η στάθμη είναι πεσμένη και παράλληλα ανάβει το λαμπάκι check engine, είσαι για συνεργείο!
Πρόβλημα στον καταλύτη του κινητήρα
Κατά την καύση της καύσιμης ύλης που πραγματοποιείται στον κινητήρα παράγονται μερικές βλαβερές ουσίες. Την μετατροπή αυτών, σε μη βλαβερά στοιχεία, την κάνει ο καταλύτης. Οι περισσότεροι κατασκευαστές προτείνουν την αντικατάστασή του ανά 100.000 χιλιόμετρα, όμως αν το παραλείψεις, το λαμπακι check engine είναι εκεί για να στο θυμίσει!
Το αυτοκίνητο ρετάρει
Τρία είναι τα συμπτώματα σε αυτή την κατάσταση: πρώτον παρατηρείς ότι το αυτοκίνητό σου δεν έχει την ίδια δύναμη όσο παλαιότερα, δεύτερον νιώθεις ένα έντονο τρέμουλο και τρίτον ακούγεται ένας περίεργος θόρυβος.
Με βάση όλα αυτά καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει πρόβλημα σε έναν από τους κυλίνδρους του κινητήρα, το αυτοκίνητο “ρετάρει” και για αυτό το λαμπάκι check engine έχεις ανάψει στο ταμπλό του αυτοκινήτου σου.
Κακής ποιότητας καύσιμο
Η ποιότητα του καυσίμου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά και την “υγεία” του αυτοκινήτου σου. Όταν έχεις βάλει βενζίνη ή πετρέλαιο κακής ποιότητας υπάρχει κίνδυνος να φθαρούν ή να καταστραφούν μέρη του κινητήρα (μπεκ, φίλτρο, αντλία πίεσης) και εν τέλει να χρειαστεί να πληρώσεις πολλά για την αντικατάστασή τους. Για αυτό κιόλας το αυτοκίνητό σου σε προειδοποιεί απο την πρώτη στιγμή ότι κάτι δεν πάει καλά με το καύσιμο που αποφάσισες να βάλεις.
Αέρας ή βλάβη στο μπεκ του καυσίμου
Αν στο σύστημα έγχυσης καυσίμου υπάρχει αέρας ή βλάβη, το check engine θα αρχίσει να αναβοσβήνει για να το τσεκάρεις. Ούτε ο αέρας κάνει καλό, αφού αυξάνει την ταχύτητα με την οποία διαχέεται το καύσιμο, ούτε φυσικά και οι βλάβες, αφού έτσι το μπεκ δε μπορεί να ψεκάσει σωστά το καύσιμο.
Check engine αναμμένο σημαίνει συνεργείο
Όπως και να ‘χει, σε κάθε περίπτωση, όταν δεις το λαμπάκι check engine αναμμένο στο ταμπλό του αυτοκινήτου σου, υπάρχει κάποιο θέμα, είτε μικρό, είτε μεγάλο, που πρέπει να λυθεί για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Για αυτό μην το παραμελείς και επισκέψου όσο πιο άμεσα γίνεται το συνεργείο σου ώστε να αντιμετωπίσεις τη βλάβη, πριν προκληθούν επιπλέον ζημιές και σου έρθει ο λογαριασμός, κεραμίδα!