Πρόβλημα στον κινητήρα; Δες τι μπορεί να φταίει!
Ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι σαν να λέμε η καρδιά για τον άνθρωπο. Αν δεν λειτουργεί αυτό καλά, τότε κι όλα τα υπόλοιπα υπολειτουργούν. Έτσι λοιπόν, το να δίνεις προσοχή στον κινητήρα, είναι διαδικασία απαραίτητη από την πρώτη στιγμή που αποκτάς και οδηγείς ένα αυτοκίνητο.
Πάμε να δούμε παρακάτω τα πιο συχνά προβλήματα που σχετίζονται με τον κινητήρα του αυτοκινήτου και ποια είναι τα σημάδια που πρέπει ο κάθε οδηγός να μπορεί να αναγνωρίζει.
Ο κινητήρας βγάζει καπνό
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αφορούν τον κινητήρα των αυτοκινήτων και απασχολούν πολλούς οδηγούς, είναι τα καυσαέρια που βγαίνουν από την εξάτμιση.
Παρατηρείς ότι η εξάτμιση του αυτοκινήτου σου βγάζει περίεργο καπνό, άσπρο, μαύρο ή μπλε; Ανάλογα με το χρώμα του καπνού και την πυκνότητα του, το πρόβλημα είναι διαφορετικό, για αυτό διάβασε το σχετικό αναλυτικό μας άρθρο και μάθε που οφείλεται το πρόβλημα και τι πρέπει να κάνεις σε κάθε περίπτωση.
Υπάρχει διαρροή λαδιού ή υγρών
Αν διαπιστώσεις ότι από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου σου στάζουν υγρά, μπορείς να καταλάβεις ότι υπάρχει πρόβλημα. Σε πρώτη φάση, προσπάθησε να καταλάβεις τι υγρό είναι και έπειτα έλεγξε τη στάθμη στα δοχεία. Αν η στάθμη μειώνεται πολύ γρήγορα, τότε πρέπει άμεσα να επισκεφτείς ένα συνεργείο για να επισκευαστεί η οποιαδήποτε ζημιά.
Κομπιάζει ο κινητήρας;
Πατάς το πεντάλ του γκαζιού και ο κινητήρας δεν επιταχύνει έτσι όπως θα έπρεπε; Νιώθεις ότι πριν την επιτάχυνση, “μπουκώνει”; Το κόμπιασμα του κινητήρα συνήθως γίνεται αντιληπτό μέσα από το τρέμουλο αλλά και τον θόρυβο, όταν το αυτοκίνητο δεν έχει την απαραίτητη και συνηθισμένη δύναμη για την φυσιολογική επιταχυνση του.
Το ρετάρισμα μπορεί να συμβαίνει λόγω κακής ποιότητας καυσίμου ή λόγω βλάβης σε κάποιο ηλεκτρικό μέρος του κινητήρα. Για αυτό μόλις διαπιστώσεις κάτι τέτοιο, έφυγες για συνεργείο για να προλάβεις κάποια χειρότερη ζημιά που θα βγάλει τελείως off τον κινητήρα!
Ρετάρει ο κινητήρας;
Άλλο ένα σύνηθες θέμα που εμφανίζεται στον κινητήρα, είναι το λεγόμενο “ρετάρισμα”. Αν ποτέ νιώσεις ότι το αυτοκίνητο σου δεν έχει την απαραίτητη δύναμη, δεν μπορεί να αποδώσει όπως παλαιότερα ή όπως θα έπρεπε και παράλληλα κάποιες φορές αντιλαμβάνεσαι ένα τρέμουλο, τότε μάλλον υπάρχει ζημιά σε κάποιο μπουζί και ο κινητήρας ρετάρει.
Για να βρεις τι φταίει πρέπει να ελέγξεις τα μπουζοκαλώδια αλλά αν δεν είσαι 100% σίγουρος ότι γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις, καλύτερα να επισκεφτείς το συνεργείο για μία πιο επαγγελματική γνώμη και άμεση επισκευή.
Πρόβλημα στον ιμάντα χρονισμού του κινητήρα
Ο ιμάντας χρονισμού είναι το απαραίτητο εξάρτημα για την σωστή και αποδοτική λειτουργία του στροφάλου και των εκκεντροφόρων, των εξαρτημάτων δηλαδή που αποτελούν το εσωτερικό του κινητήρα. Αν υπάρχει βλάβη ή φθορά, ή ο ιμάντας έχει κοπεί, τότε δυσλειτουργεί όλος ο κινητήρας.
Οι κατασκευαστές συνιστούν την αλλαγή του ιμάντα κάθε 4 χρόνια, ωστόσο καλό θα ήταν να κάνεις όποτε πρέπει το ετήσιο service σου, στο οποίο τσεκάρονται όλα – για να είσαι σίγουρος.
Ο κινητήρας κάνει θόρυβο
Δεν είναι φυσιολογικό, ένας λειτουργικός κινητήρας να κάνει θόρυβο. Για αυτό, αν ποτέ διαπιστώσεις κάτι τέτοιο στο αυτοκίνητό σου, καλό θα ήταν να το τσεκάρεις γρήγορα σε κάποιο συνεργείο, ώστε να βρεις άμεσα το πρόβλημα και τη λύση.
Αν δηλαδή ακούς θόρυβο από τον κινητήρα σαν χτύπημα, μπορεί να υπάρχει ζημιά στα ρουλεμάν των ράβδων. Με τέτοια ζημιά, θα πρέπει να αποφεύγεται η οδήγηση καθώς μπορεί να καταστραφούν εντελώς. Για να το επιβεβαιώσεις όμως, πήγαινε άμεσα στον τεχνικό και μην παραμελείς οποιοδήποτε σημάδι σου δίνει το αυτοκίνητό σου!
Τι πρέπει να κάνεις για σωστή συντήρηση κινητήρα
- Συστηματικός έλεγχος όλων των υγρών
- Αντικατάσταση ιμάντα χρονισμού
- Συντήρηση και καθάρισμα φίλτρων
- Σωστή εκκίνηση κινητήρα
- Αλλαγή και χρήση καλής ποιότητας λαδιών
- Αποφυγή καυσίμων αμφιβόλου ποιότητας