Πρόβλημα με τα ηλεκτρικά παράθυρα: Γιατί δεν λειτουργούν;
Αντιμετωπίζεις πρόβλημα με τα ηλεκτρικά παράθυρα του αυτοκινήτου σου; Προσπαθείς να κλείσεις ένα παράθυρο και αυτό έχει μπλοκάρει;
Δεν μπορείς να ανοίξεις το παράθυρο του συνοδηγού;
Τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν με τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι πολλά και πολλοί οδηγοί έχουν αντιμετωπίσει θέμα με τη λειτουργία ενός ή και περισσότερων παραθύρων. Αυτό άλλωστε είναι και το μοναδικό μειονέκτημα τους.
Σε σύγκριση δηλαδή με τα παλιά παράθυρα των αυτοκινήτων με το σύστημα της μανιβέλας, τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι πολύ πιο απλά και βολικά στη χρήση τους, αφού χρειάζεται μόνο το πάτημα ενός κουμπιού.
Αν όμως υπάρξει κάποιο τεχνικό ηλεκτρικό πρόβλημα, η επίλυση του είναι απαραίτητη αφού το πιθανότερο είναι να μην μπορείς να ανοίξεις ή να κλείσεις τα παράθυρα σου.
Τι εννοούμε τεχνικό πρόβλημα;
Ποια σημάδια δείχνουν δυσλειτουργία στα ηλεκτρικά παράθυρα;
- Δυσκολία, αργή κίνηση και διακοπές κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο του παραθύρου
- Θόρυβος κατά την κίνηση
- Μειωμένη κίνηση, το παράθυρο δεν κλείνει ολοκληρωτικά
Πάμε να δούμε όμως τους λόγους για τους οποίους μπορεί το ηλεκτρικό σύστημα των παραθύρων να εμφανίσει κάτι από τα παραπάνω, κοινώς να μπλοκάρει.
Γιατί δεν λειτουργούν τα ηλεκτρικά παράθυρα στο αυτοκίνητο μου;
Το ηλεκτρικό σύστημα που ευθύνεται για την ομαλή λειτουργία των ηλεκτρικών παραθύρων, αποτελείται από διάφορα μέρη που ενδέχεται να φθαρούν ή να χαλάσουν κι έτσι να μπλοκάρει ολόκληρο το σύστημα. Ας τα δούμε αναλυτικά.
Πρόβλημα στον ρυθμιστή
Το σύστημα που διευκολύνει την κίνηση του παραθύρου, το άνοιγμα και το κλείσιμο του, ονομάζεται ρυθμιστής παραθύρου. Σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με ηλεκτρικά παράθυρα υπάρχει αυτός ο μηχανισμός ώστε να επιτρέπει το ανέβασμα και το κατέβασμα του παραθύρου.
Όταν λοιπόν ένα παράθυρο δεν λειτουργεί καθόλου ή δυσλειτουργεί και κολλάει στην κίνηση, μία πιθανότητα είναι να υπάρχει θέμα με τον ρυθμιστή αυτόν.
Πρόβλημα με την ισχύ στο ηλεκτρικό παράθυρο
Προφανές είναι, ότι τα ηλεκτρικά παράθυρα χρειάζονται ρεύμα για την λειτουργία τους. Έτσι, μέσα στον μηχανισμό τους υπάρχει ένα τροφοδοτικό, ένα μοτέρ – κινητήρας.
Πατώντας το κουμπί για να κινήσουμε το παράθυρο μας, ο κινητήρας αυτός δίνει ρεύμα στον ρυθμιστή που αναφέραμε παραπάνω κι έτσι επιτυγχάνεται το άνοιγμα ή το κλείσιμο του παραθύρου.
Τι συμβαίνει όμως όταν το μοτέρ αυτό δεν λειτουργεί ή όταν υπάρχει κάποιο θέμα με τα καλώδια που το συνδέουν με το παράθυρο; Η παροχή ρεύματος στον ρυθμιστή του παραθύρου είναι ανεπαρκής ή μηδενική κι έτσι παρουσιάζονται προβλήματα στο άνοιγμα αλλά και το κλείσιμό του.
Πρόβλημα στον διακόπτη του ηλεκτρικού παραθύρου
Ακόμα ένας λόγος για τον οποίο μπορεί το ηλεκτρικό παράθυρο να μην λειτουργεί, είναι η κατάσταση του διακόπτη.
Αν το κουμπί έχει βγει από τη θέση του, αν συνηθίζουμε να το πιέζουμε πολύ και με πολλή δύναμη, υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί πρόβλημα στη σύνδεση του με το υπόλοιπο ηλεκτρικό συστημα για τα παράθυρα. ΠΑρόλο που είναι κάτι απλό, σίγουρα μπορεί να δυσκολέψει τη χρήση των παραθύρων, για αυτό η αντικατάσταση του είναι απαραίτητη.
Πάγωσε το τζάμι λόγω κρύου
Ναι, είναι κι αυτό ένα ενδεχόμενο. Ειδικά σε περιοχές που ο χειμώνας είναι βαρύς, με πολύ κρύο, χιόνια και παγωνιά, τα παράθυρα είναι συνηθισμένο να “κολλάνε” στις τσιμούχες της πόρτας. Το αποτέλεσμα φυσικά είναι η περιορισμένη λειτουργία τους, αφού το ηλεκτρικό σύστημα δεν έχει τόση “δύναμη” ώστε να μετακινήσει ένα γυαλί το οποίο έχει παγώσει. Αν θέλεις να μάθεις μερικά tips για την ασφαλή οδήγηση με χιόνι και πάγο, μπορείς να διαβάσεις εδώ.
Σε κάθε περίπτωση, η επίσκεψη στο συνεργείο ή σε ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων είναι το βασικό βήμα για την επίλυση του προβλήματος. Η αντιμετώπιση από τον ίδιο τον οδηγός δεν είναι κάτι εύκολο, αφού όταν πρόκειται για ηλεκτρικά συστήματα η τεχνική εξειδικευμένη υποστήριξη είναι απαραίτητη.
Για τον λόγο αυτό, αν δεις ότι κάποιο ή κάποια από τα ηλεκτρικά παράθυρα του αυτοκινήτου σου δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε, πήγαινε αμέσως στο συνεργείο για τον επιβεβλημένο έλεγχο.