Τα λάθη που κάνεις με το air condition του αυτοκινήτου σου
Την περίοδο του καλοκαιριού, η θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει σε πολύ υψηλά -έως και ανθυγιεινά- επίπεδα. Για αυτό άλλωστε η χρήση του air condition στο αυτοκίνητο είναι καθημερινή και πολύ συχνά, η μόνη λύση.
Εσύ ξέρεις ποια είναι τα λάθη που πολλοί οδηγοί κάνουν κατά τη χρήση του συστήματος ψύξης του αυτοκινήτου τους;
Πάμε να τα δούμε παρακάτω για να ξέρεις τι να αποφύγεις.
Ενεργοποίηση air condition αμέσως
Ούτε καν το έχεις σκεφτεί, σωστά; Οι περισσότεροι οδηγοί με το που μπαίνουν στο αυτοκίνητο (η οποία βράζει) ενεργοποιούν τον κλιματισμό σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία ώστε να δροσιστούν. Κι όμως, η πρακτική αυτή είναι λανθασμένη. Και το air condition αλλά και οι επιβάτες επιβαρύνονται από αυτή την ξαφνική αλλαγή θερμοκρασίας.
Τι να κάνω: Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και παρόλο που έχει πολλή ζέστη, ανοίγουμε τα παράθυρα και οδηγούμε χωρίς κλιματιστικό για μερικά λεπτά. Με τον τρόπο αυτό, και οι καμπίνα και τα άτομα έρχονται σε μία πιο φυσιολογική θερμοκρασία, περιορίζεται η διαρροή τοξικών ουσιών από τα “καυτά” πλαστικά και επιτυγχάνεται οικονομία κατά τη λειτουργία του air condition.
Απενεργοποιημένη ανακύκλωση αέρα
Από τα πιο βασικά λάθη που πολλοί οδηγοί κάνουν, είναι να μην έχουν ενεργοποιημένη την ανακύκλωση αέρα όση ώρα λειτουργεί το air condition στην καμπίνα.
Τι να κάνω: Αρχικά με το που ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό, ενεργοποιούμε και την ανακύκλωση για μερικά λεπτά. Ύστερα επιλέγουμε την αυτόματη ρύθμιση, ώστε η ροή του εξωτερικού αέρα και του αέρα της καμπίνας να είναι πιο ομαλή.
Σβήσιμο κινητήρα με air condition σε λειτουργία
Μέγα λάθος, κι όμως πολλοί δεν το σκέφτονται καν. Χωρίς να απενεργοποιήσουν τον κλιματισμό, σβήνουν τον κινητήρα, με αποτέλεσμα ΄τη στιγμή που θα γίνει ξανά εκκίνηση του κινητήρα, να ενεργοποιηθεί αυτόματα και το air condition. Με τον τρόπο αυτό, πέραν από το γεγονός ότι η απευθείας λειτουργία του κλιματισμού είναι επιβαρυντική (βλ. παραπάνω), το σίγουρο είναι ότι με τον καιρό θα προκαλέσει ζημιά και στον συμπιεστή.
Τι να κάνω: Πάντα πρέπει να έχουμε στο νου μας, ότι όταν σβήνουμε τον κινητήρα θα πρέπει να έχουμε απενεργοποιήσει όλες τις ηλεκτρικές καταναλώσεις, όπως είναι και το air condition.
Ελλιπής συντήρηση
Όπως όλα στο αυτοκίνητο, έτσι και το σύστημα του κλιματισμού χρειάζεται τον έλεγχό του που και που. Η συντήρηση του air condition είναι απαραίτητη ώστε να αποφευχθεί η ανάπτυξη βακτηρίων και η απελευθέρωσή τους στην καμπίνα, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα επιβαρυντική και ανθυγιεινή.
Τι να κάνω: Ανά 15.000-20.000 χιλιόμετρα όλοι οι τεχνικοί συμβουλεύουν να γίνεται ένας έλεγχος του air condition για την απαραίτητη συντήρηση. Για αυτό όταν επισκέπτεσαι το συνεργείο για service, πες στον τεχνικό να ρίξει μία ματιά και στον κλιματισμό.
Λάθος θέση αεραγωγών
Ο κρύος αέρας του air condition πολλές φορές δεν φτάνει όπως πρέπει μέχρι τις πίσω θέσεις, με αποτέλεσμα τα άτομα που κάθονται πίσω να μην μπορούν να δροσιστούν επαρκώς. Αυτό συμβαίνει γιατί οι αεραγωγοί δεν είναι ρυθμισμένοι με την σωστή κλίση, ώστε διανέμεται ο αέρας ισότιμα σε όλη την καμπίνα.
Τι να κάνω: οι αεραγωγοί θα πρέπει να είναι ρυθμισμένοι με κλίση προς τα πάνω ώστε ο αέρας να διαχέεται σε ολόκληρο το εσωτερικό του αυτοκινήτου με τον ίδιο τρόπο. Διαφορετικά, όταν οι αεραγωγοί δείχνουν κάτω ή ευθεία, ο αέρας δεν μπορεί να φτάσει εύκολα μέχρι τα πίσω καθίσματα.
Ρύθμιση air condition σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία
Τελευταίο αλλά πολύ sos. Όταν έχουμε εκτεθεί στον ήλιο και στις υψηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος, λογικό είναι να χρειαζόμαστε άμεσα μία ανάσα δροσιάς με το που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο. Η ρύθμιση όμως του κλιματιστικού σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, κάτω των 18-10 βαθμών Κελσίου είναι απαγορευτική. Πέραν από το γεγονός ότι είναι κακό για την υγεία των επιβατών που εκτίθενται απότομα σε εκ διαμέτρου αντίθετες θερμοκρασίες, ολόκληρο του σύστημα του air condition ζορίζεται και μπορεί να βγάλει βλάβη.
Τι να κάνω: Ρυθμίζουμε το air condition σε μία μέτρια θερμοκρασία 23-25 βαθμών, ώστε όταν η εξωτερική θερμοκρασία χτυπάει κόκκινο, να μην σοκάρουμε τον οργανισμό μας (αλλά και το αυτοκίνητο) με κλιματισμό στους 15 βαθμούς Κελσίου.