Υπερθέρμανση κινητήρα: γιατί συμβαίνει και τι πρέπει να κάνεις
Η υπερθέρμανση κινητήρα είναι -δυστυχώς- μία όχι και τόσο απίθανη κατάσταση. Βέβαια, είναι σίγουρα ένα από τα χειρότερα σενάρια που θα μπορούσαν να συμβούν σε έναν οδηγό κατά την οδήγηση.
Για να είμαστε λοιπόν πάντα σε θέση να αντιμετωπίσουμε μία τέτοια απρόβλεπτη συνθήκη, πάμε να δούμε παρακάτω όλα όσα πρέπει να ξέρουμε σχετικά με την υπερθέρμανση του κινητήρα, το γιατί συμβαίνει και το πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε εμείς ως οδηγοί.
Ποιες είναι οι αιτίες που προκαλούν υπερθέρμανση του κινητήρα;
Οι λόγοι που μπορεί να προκαλέσουν την υπερθέρμανση του κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο είναι διάφοροι και διαφορετικοί μεταξύ τους. Για αυτό πρέπει να τους έχουμε όλους υπόψη μας:
Δεν υπάρχει αρκετό ψυκτικό υγρό
Πρακτικά, η ύπαρξη και η λειτουργία του ψυκτικού υγρού είναι απαραίτητη για τον κινητήρα και κατ επέκταση για το αυτοκίνητο μας. Το ψυκτικό υγρό αναμιγνύεται με το νερό του ψυγείου και η κυκλοφορία του μπορεί να ρυθμίσει την λίπανση και την κατάλληλη θερμοκρασία του κινητήρα. Όταν λοιπόν υπάρχει έλλειψη ψυκτικού υγρού, ο κινητήρας ανεβάζει υψηλή θερμοκρασία και εν τέλει υπερθερμαίνεται.
Προσοχή στο ψυκτικό υγρό
Για να είμαστε ασφαλείς ότι το ψυγείο του αυτοκινήτου θα λειτουργήσει σωστά, θα πρέπει να διαβάσουμε τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου μας αλλά και τις οδηγίες χρήσης του υγρού που έχουμε αγοράσει. Με τον τρόπο αυτό θα βεβαιωθούμε για τις σωστές ποσότητες των υγρών που πρέπει να αναμείξουμε.
Υπερθέρμανση κινητήρα λόγω διαρροής λαδιού
Άλλος ένας λόγος που μπορείς να προκληθεί υπερθέρμανση στον κινητήρα, είναι η διαρροή του λαδιού. Φυσικά αυτό εγκυμονεί πολλαπλά προβλήματα στο αυτοκίνητο, για αυτό θα πρέπει να ελέγχουμε τακτικά το δοχείο λαδιού ή το να αφήνει κηλίδες λαδιού του αυτοκίνητό μας.
Πρόβλημα στον θερμοστάτη
Όταν ο θερμοστάτης δεν λειτουργεί με τον τρόπο που πρέπει, λογικό είναι να δημιουργεί προβλήματα. Ένα από αυτά, είναι και η πιθανή επιβάρυνση του κινητήρα με αποτέλεσμα την υπερθέρμανσή του.
Υπερθέρμανση κινητήρα λόγω διαρροής στο κύκλωμα ψύξης
Βλέπεις αναμμένο το λαμπάκι του αυτοκινήτου αλλά έχεις ελέγξει και αποκλείσει όλες τις πιθανές αιτίες για πιθανή υπερθέρμανση του κινητήρα; Μάλλον ο τεχνικός στο συνεργείο δεν έλεγξε επαρκώς το κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου σου και υπάρχει θέμα σε κάποιο σωληνάκι.
Τι κάνουμε όταν διαπιστώσουμε υπερθέρμανση του κινητήρα;
Σταματάμε το αυτοκίνητο
Με το που δούμε το λαμπάκι στο ταμπλό του αυτοκινήτου, την προειδοποιητική λυχνία δηλαδή για υπερθέρμανση του κινητήρα, σταματούμε απευθείας την οδήγηση. Σταθμεύουμε σε ένα ασφαλές σημείο και σβήνουμε αμέσως τη μηχανή για να μην επιδεινωθεί η κατάσταση.
Κάνουμε έναν γενικό έλεγχο
Ελέγχουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού και κοιτάμε αν υπάρχει κάποια διαρροή λαδιού ή νερού. Αν ήμασταν πολλή ώρα σε μποτιλιάρισμα σε υψηλές θερμοκρασίες, ή οδηγούσαμε σε δύσκολες συνθήκες (ανηφόρες), η υπερθέρμανση οφείλεται στην οδηγική μας συμπεριφορά.
Δεν οδηγούμε μέχρι να κρυώσει η μηχανή
Σε κάθε περίπτωση, περιμένουμε μέχρι να κρυώσει η μηχανή του αυτοκινήτου, ανοίγοντας και το καπό. Δεν το ανοίγουμε όμως αν από τη μηχανή βγαίνει καπνός, λόγω της υπερθέρμανσης.
Καλούμε οδική βοήθεια
Αν το προειδοποιητικό λαμπάκι στο ταμπλό δεν σβήνει, αν από το καπό βγαίνει ασταμάτητα καπνός και αν η θερμοκρασία της μηχανής δεν πέφτει, τότε θα πρέπει να καλέσουμε άμεσα οδική βοήθεια.
Επισκεπτόμαστε το συνεργείο
Με την οδική, μεταφερόμαστε στο κοντινότερο συνεργείο ώστε να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και να αντιμετωπιστεί σύντομα το πρόβλημα που προκάλεσε την υπερθέρμανση του κινητήρα μας.