Οικονομική οδήγηση το καλοκαίρι: Πώς να κάψεις λιγότερα καύσιμα
Τώρα που σιγά σιγά η θερμοκρασία ανεβαίνει, όλο και σε κάποια παραλία θα πας κάθε σκ, όλο και κάπου θα θέλεις να πας διακοπές παίρνοντας μαζί και το αυτοκίνητό σου για να εξερευνήσεις το μέρος.
Πώς όμως μπορείς να ακολουθήσεις μία οικονομική οδήγηση με το αυτοκίνητό σου, ενώ οι καλοκαιρινές βόλτες και οι τιμές των καυσίμων όλο και αυξάνονται;
Τις καλοκαιρινές ημέρες, λόγω της ζέστης και των υψηλών θερμοκρασιών, ο κινητήρας του αυτοκινήτου θερμαίνεται πολύ πιο γρήγορα από ότι τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου. Αυτό από μόνο του σημαίνει μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, αφού ο κινητήρας χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια για να φτάσει στο σημείο που μπορεί πλέον να λειτουργήσει κανονικά.
Ας δούμε παρακάτω τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να περιορίσουμε την κατανάλωση καυσίμου φέτος το καλοκαίρι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αφήσουμε το αυτοκίνητό μας μόνιμα στο parking!
Ανοιχτά παράθυρα vs ανοιχτό air condition
Ο κλιματισμός είναι η no1 αιτία αυξημένης κατανάλωσης καυσίμων τους καλοκαιρινούς μήνες. Όλοι αναζητούμε λίγη δροσιά όταν η θερμοκρασία χτυπάει κόκκινο, γεγονός που στη χώρα μας συμβαίνει αρκετά συχνά κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για να περιορίσουμε την χρήση του air condition, άρα και την υπερβολική κατανάλωση βενζίνης;
Ανοίγουμε τα παράθυρα! Ναι, κάτι τόσο απλό συμβάλλει σημαντικά την ποσότητα καυσίμου που καίμε το καλοκαίρι. Βέβαια και αυτό πρέπει να γίνεται έξυπνα.
Όταν οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα σε υψηλές ταχύτητες, η αντίσταση που δέχεται το αυτοκίνητο μας είναι μεγάλη, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζεται έξτρα ποσότητα βενζίνης και ενέργειας. Προτιμάμε λοιπόν να οδηγούμε με κατεβασμένα τα παράθυρα όταν η ταχύτητα μας είναι χαμηλή, ενώ όταν βρισκόμαστε στον αυτοκινητόδρομο και οδηγούμε με 110 χλμ/ώρα, τότε είναι ώρα για το air condition.
Parking πάντα σε θέση με σκιά
Για να μειώσουμε την χρήση του κλιματισμού, πρέπει πρακτικά να ελέγξουμε διαφορετικά την θερμοκρασία της καμπίνας του αυτοκινήτου μας. Δύο βασικοί τρόποι για να γίνει αυτό, είναι να παρκάρουμε πάντοτε υπό σκιά ή να χρησιμοποιούμε κατάλληλα προστατευτικά από τον ήλιο.
Αν σταθμεύσουμε το αυτοκίνητο μας για πολλή ώρα κάτω από τον ήλιο χωρίς κουκούλα, όλοι ξέρουμε ότι όταν θα επιστρέψουμε όλα θα καίνε: καθίσματα, ζώνη, τιμόνι κ.ο.κ.
Αν όμως βρούμε εξ αρχής μία θέση με σκιά ή έχουμε οργανωθεί με την κατάλληλη ηλιοπροστασία , όταν μπούμε ξανά στο αυτοκίνητο μας η θερμοκρασία δε θα είναι τόσο υψηλή, άρα δεν θα είναι εντελώς απαραίτητη η άμεση ενεργοποίηση του air condition.
Αλλά ακόμα κι αν χρησιμοποιήσουμε τον κλιματισμό, το σίγουρο είναι ότι εφόσον η καμπίνα θα έχει μία φυσιολογική θερμοκρασία, δε θα χρειαστεί πολύς χρόνος και υπερβολική ενέργεια μέχρι την ψύξη της.
Κλιματισμός με ανοιχτά παράθυρα στην εκκίνηση
Στο ίδιο πλαίσιο, όταν ξεκινάμε με το αυτοκίνητο μας θα πρέπει να θυμόμαστε να ανοίγουμε για λίγο τα παράθυρα ώστε να ανακυκλωθεί ο αέρας της καμπίνας των επιβατών.
Με τον τρόπο αυτό, μπαίνει καθαρός, φρέσκος αέρας από έξω, φεύγει ο ζεστός αέρας του εσωτερικού του αυτοκινήτου που έχει παραμείνει ώρα σε θέση στάθμευσης κι έτσι το air condition δε θα χρειαστεί πολλή ώρα μέχρι να ψύξει την καμπίνα και να προσφέρει τη δροσιά του.
Προ-ψύξη στα υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η προ-ψύξη στα plug-in υβριδικά αλλά και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μία λειτουργία που συμβάλλει σημαντικά στην μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και καυσίμου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν χρησιμοποιούμε air condition. Το μόνο που θα πρέπει να θυμάστε, είναι να συνδέεται το pre-cooling με τον φορτιστή, ώστε να είναι δυνατή η οικονομία ενέργειας.