Κιβώτιο ταχυτήτων: τα 4 λάθη των οδηγών που καταστρέφουν το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στα αυτοκίνητα

Τα 4 λάθη των οδηγών που καταστρέφουν το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στα αυτοκίνητα

Αν ρωτήσει κανείς τους οδηγούς που κυκλοφορούν καθημερινά με τα αυτοκίνητα τους εάν γνωρίζουν το πως πρέπει να χρησιμοποιούν σωστά το κιβώτιο ταχυτήτων, όλοι θα απαντήσουν θετικά.  

Και σίγουρα, όλοι όσοι οδηγούν πολλά χρόνια θα είναι σίγουροι πως δεν κάνουν κανένα λάθος όσον αφορά στο πως πρέπει να συμπεριφέρονται στο κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου τους κατά την οδήγηση.   

Κι όμως, στο άρθρο που ακολουθεί συγκεντρώσαμε τα πιο συχνά λάθη και τρανταχτά παραδείγματα πως όλοι, ακόμα και οι πιο έμπειροι οδηγοί, μπορεί να κάνουν και λάθος κινήσεις χωρίς να το αντιλαμβάνονται. Ας τα δούμε αναλυτικά:

γυναίκα οδηγός χρησιμοποιώντας μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Το χέρι παραμένει διαρκώς στο σασμάν 

Η οδήγηση στην πόλη με τη συνεχή κίνηση, τα σταματήματα στα φανάρια και την διαρκή αλλαγή ταχυτήτων, έχει ως αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αφήνουν το χέρι τους συνεχώς πάνω στο λεβιέ των ταχυτήτων. Η συνήθεια αυτή πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί επικίνδυνη πρακτική, είναι πιθανό να φθείρει τον μοχλό από το συνεχές βάρος του χεριού. Στην πραγματικότητα, η πίεση αυτή προκαλεί φθορές στις υποδοχές του κιβωτίου και στους συγχρονιστές, με αποτέλεσμα την μετέπειτα εμφάνιση δυσλειτουργιών. 

Ακόμη, οι νέοι οδηγοί θα πρέπει να έχουν διαρκώς το νου τους και να αποφεύγουν την παραπάνω κίνηση, καθώς μπορεί να προκληθεί μέχρι και ανεπιθύμητη αλλαγή ταχύτητας, ή να μην “πιάσει” η ταχύτητα που θέλουν την εκάστοτε χρονική στιγμή. 

Το πόδι πιέζει συνεχώς το πεντάλ του συμπλέκτη 

Παράξενο; ναι κι όμως. Πολλοί είναι οι οδηγοί που ενώ πατάνε τον συμπλέκτη για αλλαγή ταχύτητας, αφού ανεβάσουν ή κατεβάσουν τη σχέση μετάδοσης στο σημείο που επιθυμούν, ξεχνάνε να αφήσουν το πόδι από το πεντάλ του συμπλέκτη. 

Το γεγονός αυτό προφανώς θα έχει ως αποτέλεσμα πολλές φθορές και δυσλειτουργίες, όπως προβλήματα στο ρουλεμάν, στις δισκόπλακες του συμπλέκτη, στην δύναμη και ισχύ που παρέχει ο κινητήρας. Άλλωστε, γιατί άραγε υπάρχει το υποπόδιο στα αριστερά του πεντάλ του συμπλέκτη; 

κιβώτιο ταχυτήτων

Σταμάτημα σε φανάρι με ταχύτητα 

Από τα πιο συχνά ατοπήματα που πολύ συχνά βγάζουν off το κιβώτιο ταχυτήτων ενός αυτοκινήτου, είναι η συνήθεια να σταματάμε σε κόκκινο φανάρι με ταχύτητα και το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο καθόλη τη διάρκεια. 

Βέβαια, η συνήθεια αυτή γίνεται πολλές φορές χωρίς να καταλαβαίνει ο οδηγός ότι πρόκειται για λάθος, αφού πολλοί δάσκαλοι οδήγησης για λόγους εξοικονόμησης χρόνου στα φανάρια προτρέπουν τους νέους οδηγούς να μην αφήνουν το αυτοκίνητο με “νεκρά” μέχρι να ανάψει το πράσινο. 

Για τους πιο έμπειρους και χρόνιους οδηγούς όμως, η τακτική αυτή είναι μεγάλο φάουλ αφού και το κιβώτιο ταχυτήτων και το ρουλεμάν του συμπλέκτη φθείρονται ανεπανάληπτα και πολύ πιθανό είναι να χρειάζονται αντικατάσταση πολύ νωρίτερα από ότι θα περίμενε κανείς. 

Λάθος επιλογή στη σχέση μετάδοσης 

Κινείστε συχνά με λίγα χιλιόμετρα και λίγες στροφές χωρίς να έχετε πρώτα μεταβεί σε μικρή ταχύτητα από το κιβώτιο ταχυτήτων; Μέγα λάθος! Το σασμάν ζορίζεται και σίγουρα φθείρεται ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωση καυσίμου είναι τεράστια. Επιλέγουμε πάντα τη σωστή σχέση μετάδοσης ανάλογα με τις στροφές στο κοντέρ του αυτοκινήτου μας για να προφυλάξουμε και το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και τον κινητήρα.  

Στο ίδιο σκεπτικό, όταν θέλουμε να επιταχύνουμε ξαφνικά είναι προτιμότερο να κατεβάσουμε ταχύτητα από το να πατήσουμε πολύ έντονα το γκάζι, αφού κάτι τέτοιο προκαλεί βλάβες στο σασμάν. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Copyright © 2022ΟΔΗΓΟΣ All rights reserved