Ελαστικά αυτοκινήτου – Ανομοιόμορφη φθορά και λύσεις

Ελαστικά αυτοκινήτου – Ανομοιόμορφη φθορά και λύσεις

Η διατήρηση της καλής κατάστασης των ελαστικών ενός αυτοκινήτου είναι πρακτικά το Α και το Ω στην οδήγηση. Βέβαια, μόνο φυσιολογικό είναι το γεγονός πως με την συστηματική καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου αλλά και με την απόκλιση της πίεσης των ελαστικών από τη σωστή και ωφέλιμη, τα ελαστικά φθείρονται και παρουσιάζουν συχνά ανομοιογενή φθορά, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό και τη διάρκεια ζωής τους αλλά και την άνετη και ασφαλή οδήγηση, που όλοι οι οδηγοί επιδιώκουν. 

Οι λόγοι που συνήθως προκαλούν την πλειοψηφία των φθορών στα ελαστικά είναι συγκεκριμένοι και εύκολα μπορεί ο κάθε οδηγός να τους αντιληφθεί και στη συνέχεια να πράξει τα απαραίτητα για την επίλυση τους και τη μεγιστοποίηση της απόδοσης του αυτοκινήτου του.  

Αν λοιπόν σε ενδιαφέρει να μάθεις τι προκαλεί την ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά σου, keep reading! 

Η λανθασμένη πίεση των ελαστικών

Σίγουρα ξέρεις – ή έχεις ακούσει αν είσαι νέος οδηγός – πως η σωστή πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στην διάρκεια ζωής των ελαστικών αλλά και στην αποδοτικότητα ολόκληρου του αυτοκινήτου.Για τον λόγο αυτό, είναι περισσότερο από αναγκαίο να ελέγχεται συστηματικά, ενώ αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες για άνετη, ομαλή και σταθερή οδήγηση.

Πως θα καταλάβω αν τα ελαστικά του αυτοκινήτου μου παρουσιάζουν φθορά λόγω λανθασμένης πίεσης;

Πέρα από δυσκολίες στην οδήγηση που -κατά πάσα πιθανότητα- θα παρουσιαστούν, η λανθασμένη πίεση των ελαστικών προκαλεί φθορές ευδιάκριτες στο πέλμα των ελαστικών και χρειάζεται έλεγχος μόνο με μια ματιά για να καταλάβεις σε τι οφείλεται το πρόβλημα! 

Υπερπίεση

Μία από τις πιο συνήθεις λανθασμένες πρακτικές, όσον αφορά τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου, είναι το γέμισμα τους με περισσότερο αέρα από αυτόν που ενδείκνυται.

Πώς θα το καταλάβω; 

Λόγω της υπέρμετρης πίεσης, το κέντρο των ελαστικών φθείρεται πολύ πιο γρήγορα από ότι οι εξωτερικές πλευρές του πέλματος, λόγω του μεγαλύτερου βάρους που σηκώνει. Έτσι, για να σιγουρευτείς ότι τα ελαστικά σου είναι υπερ-γεμισμένα με αέρα αρκεί να κοιτάξεις το κέντρο του πέλματος του κάθε ελαστικού [ όταν αυτά είναι κρύα! ].

Τί πρέπει να κάνω; 

Η λύση στην περίπτωση αυτή, είναι μία αρκετά εύκολη διαδικασία την οποία φυσικά και μπορείς να κάνεις και μόνος σου. Χρησιμοποίησε ένα μανόμετρο αέρα και ξεκίνα να αφαιρείς αέρα μέχρι η ένδειξη να συμπίπτει με το psi.
tip: το psi θα το βρείς στο αυτοκόλλητο της πόρτας του οδηγού. 

Υποπίεση 

Σε αντίθεση με την παραπάνω περίπτωση, η υποπίεση των ελαστικών συμβαίνει όταν το ελαστικό έχει λιγότερο αέρα από τον συνιστώμενο. Προκαλεί όχι μόνο φθορά στα ελαστικά και μείωση της διάρκειας ζωής τους, αλλά και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Πώς θα το καταλάβω; 

Η φθορά που προκαλείται στα ελαστικά του αυτοκινήτου από την υποπίεση δεν εμφανίζεται στο κέντρο του πέλματος, αλλά προς τις εξωτερικές πλευρές, στους ώμους των ελαστικών

Τί πρέπει να κάνω;

Χρησιμοποιώντας και εδώ το μανόμετρο, βρες την ένδειξη με την κατάλληλη πίεση αέρα και ξεκίνα να προσθέτεις στο ελαστικό μέχρι να φτάσει στη σωστή psi. 

Η κακή ευθυγράμμιση ή ζυγοστάθμιση

Αν το πέλμα των ελαστικών του αυτοκινήτου σου παρουσιάζει ανωμαλίες στην φθορά της επιφάνειας και κατά την οδήγηση το τιμόνι σου τρέμει, τότε το πιθανότερο είναι οι τροχοί του αυτοκινήτου σου να χρειάζονται ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση. 

Τί είναι η ευθυγράμμιση;

Η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου είναι μια διαδικασία κατά την οποία οι τροχοί ρυθμίζονται έτσι ώστε και οι τέσσερις να βρίσκονται σε σωστή θέση παράλληλη με τη διεύθυνση του δρόμου. 

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η φθορά που προκαλείται στα ελαστικά λόγω κακής ευθυγράμμισης, παρατηρείται στο ένα άκρο, στον έναν ώμο δηλαδή του ελαστικού, λόγω ανομοιόμορφης τριβής. 

Τί είναι η ζυγοστάθμιση;

Με τη σωστή ζυγοστάθμιση του αυτοκινήτου, ουσιαστικά μοιράζεται το βάρος ισομερώς στους τέσσερις τροχούς και είναι μία διαδικασία που επιβάλλεται μετά την τοποθέτηση καινούργιων ελαστικών σε έναν ή και στους τέσσερις τροχούς. 

Η έλλειψη ζυγοστάθμισης προκαλεί “κοσκίνισμα” του τιμονιού αλλά και γρηγορότερη φθορά των ελαστικών, εμποδίζοντας την ομαλή οδήγηση με μέγιστες αποδόσεις. 

Τί πρέπει να κάνω; 

Για τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε αυτήν την περίπτωση, η καλύτερη λύση είναι η επίσκεψη σε ένα συνεργείο ή στην αρμόδια αντιπροσωπεία για την επιδιόρθωση του αυτοκινήτου σου. Ο ειδικός θα ελέγξει τον βαθμό απόκλισης από τα σωστά επίπεδα ευθυγράμμισης και ζυγοστάθμισης των τροχών και θα επαναφέρει τα ελαστικά στην κατάσταση που χρειάζεται για μειωμένη φθορά, πρόληψη ζημιών και βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

© 2021 ΟΔΗΓΟΣ All rights reserved​
Developed and designed by DevSeg