Πότε πρέπει να αλλάξω τα ελαστικά της μηχανής μου;

Πότε πρέπει να αλλάξω τα ελαστικά της μηχανής μου; 

Σε μία μοτοσυκλέτα, τα ελαστικά είναι τα σημεία που πρέπει απαραίτητα να είναι καλά και άφθαρτα, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ασφάλεια του οδηγού – αναβάτη. 

Σε αντίθεση με ένα αυτοκίνητο, η μοτοσυκλέτα στηρίζεται στη μικρή έκταση των ελαστικών της, για αυτό επιβάλλεται όλα τα ελαστικά της να είναι σε άριστη κατάσταση. 

Εσύ ξέρεις πότε πρέπει να αλλάξεις τα ελαστικά της μηχανής σου; 

Πάμε να δούμε παρακάτω τα σημάδια που μας λένε “αντικατάσταση τώρα!” 

Μειωμένο βάθος πέλματος στα ελαστικά 

Κάθε ελαστικό μηχανής και αυτοκινήτου έχει πάνω του ένα σημάδι, ένα τρίγωνο ή ένα ανθρωπάκι που δείχνει συνήθως τη γραμμή του ελαστικού, το όριο δηλαδή που δεν πρέπει να ξεπεραστεί. Αν τα ελαστικά της μηχανής σου έχουν φαγωθεί τόσο ώστε να βρίσκονται κοντά στο σημείο αυτό, ήρθε η ώρα να επισκεφτείς το κοντινό σου βουλκανιζατέρ για αντικατάσταση. 

Motorcycle wheel

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας άλλωστε, το βάθος πέλματος των ελαστικών δεν θα πρέπει να είναι λιγότερο από 1,6 χιλιοστά. Αν λοιπόν δεν είσαι σίγουρος, μπορείς και να το μετρήσεις. 

Κοψίματα και σπασίματα στην επιφάνεια του ελαστικού

Η τριβή, η θερμοκρασία, η συντήρηση, το φορτίο, η πίεση, το οδηγικό στυλ παίζουν μεγάλο ρόλο στο πόσες φθορές θα εμφανίσουν τα ελαστικά της μηχανής, άσχετα με το πότε έχουν κατασκευαστεί. 

Αν λοιπόν πας με την μηχανή σου σε off-road διαδρομές, αν δεν κάνεις και την πιο ομαλή οδήγηση ή αν δεν επισκέπτεσαι συχνά το συνεργείο για συντήρηση, μπορεί τα ελαστικά της μηχανής σου να έχουν τρύπες και ραγίσματα στην γόμα της εξωτερικής επιφάνειας τους που ακουμπά το οδόστρωμα. Αυτό επηρεάζει την απόδοση του ελαστικού, αλλά και την ασφάλεια που προσφέρει, αφού η επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο δε θα είναι όσο ομαλή πρέπει. 

Σε αυτή την περίπτωση, η αντικατάσταση των ελαστικών της μηχανής σου είναι απαραίτητη. 

Motorcycle wheel skidding

Ανομοιόμορφη φθορά στο ελαστικό μηχανής

Ανάλογα με την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και τον τρόπο που το ελαστικό ακουμπά στο οδόστρωμα, πολλές φορές παρατηρείται ανομοιόμορφη φθορά. Το πιο συνηθισμένο είναι να υπάρχει μεγαλύτερη φθορά στο κέντρο του ελαστικού της μηχανής, με τις άκρες να είναι πιο υπερυψωμένες και σε καλύτερη κατάσταση από ότι το υπόλοιπο σώμα του ελαστικού. Αυτό επηρεάζει άμεσα στην πρόσφυση στο οδόστρωμα και την ασφάλεια του αναβάτη, αφού τα ελαστικά με ανομοιόμορφη φθορά πρακτικά δεν πατάνε σωστά στο έδαφος. Αν παρατηρείς κάτι τέτοιο, η αλλαγή ελαστικών θα πρέπει να είναι μονόδρομος!

Χρόνια χρήσης 

Στο πλάι κάθε ελαστικού, υπάρχουν μερικές ενδείξεις με πολύ σημαντικές πληροφορίες. Ανάμεσα σε αυτές, βρίσκεται και η ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού. Μέσα από τους αριθμούς αυτούς είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν έχει παρέλθει τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα από όταν κατασκευάστηκαν τα ελαστικά που πλέον χρειάζονται αντικατάσταση (ακόμα κι αν δεν έχουν κάποια από τις παραπάνω βλάβες). 

Worker changing a motorcycle tire

Γιατί όμως πρέπει να αλλάζουμε τα ελαστικά μηχανής, ακόμα κι αν δεν φαίνονται φθαρμένα; 

Γιατί το ελαστικό διαθέτει έλαια ώστε το υλικό του να παραμένει στη σωστή σύσταση που απαιτείται για ασφαλή πρόσφυση στον δρόμο. Με τον καιρό τα έλαια αυτά εξατμίζονται, ανεξάρτητα με τη χρήση του κάνει ο οδηγός, κι έτσι τα ελαστικά σταδιακά σκληραίνουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο να μην έχει τη κατάλληλη ελαστικότητα κι έτσι να μειώνεται η ασφάλεια που προσφέρουν στον αναβάτη. 

Τρύπα στα ελαστικά μηχανής

Προφανώς, ακόμη ένας λόγος για τον οποίο πρέπει οπωσδήποτε να αντικαταστήσεις τα ελαστικά της μηχανής σου, είναι όταν αυτό έχει τρυπήσει.  Αν μάλιστα αυτό συμβεί όσο βρίσκεσαι στο δρόμο, θα πρέπει να γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις άμεσα. 

Ακολούθησε λοιπόν τα παρακάτω βήματα, σύμφωνα με τον K.O.K.: 

  • βγαίνεις από τον δρόμο. Αν βρίσκεσαι σε αυτοκινητόδρομο, πηγαίνεις προς τη Λωρίδα έκτακτης ανάγκης, που προορίζεται για τέτοιες περιπτώσεις. 
  • Τοποθετείς το προειδοποιητικό τρίγωνο στα 100 μέτρα πίσω από την μοτοσυκλέτα σου ώστε να είναι αρκετά ορατή σε όλους τους υπόλοιπους οδηγούς
  • Ανάβεις αλάρμ για τον ίδιο λόγο 
  • Φοράς το φωσφορίζον γιλέκο, ώστε εκτός από τη μηχανή, τα οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο να μπορούν να διακρίνουν εύκολα και εσένα. 
All terrain bike tire
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Copyright © 2024ΟΔΗΓΟΣ All rights reserved