Συντήρηση στα φρένα του αυτοκινήτου: συμβουλές για τη σωστή χρήση και επισκευή τους

Συντήρηση φρένων: συμβουλές για τη σωστή χρήση και επισκευή τους

Το πόσο σημαντικά είναι τα φρένα ενός αυτοκινήτου για την οδήγηση, είναι κάτι που όλοι μπορούν να αντιληφθούν – κι όμως πολλοί τα παραμελούν μέχρι την ολοκληρωτική τους φθορά.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ελέγξατε την κατάσταση των φρένων του αυτοκινήτου σας;

Γνωρίζετε πως γίνεται η σωστή χρήση του συστήματος πέδησης σε ένα αυτοκίνητο; 

Κατά την οδήγηση, όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, η φροντίδα που πρέπει να δίνεται στα φρένα του αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι το Α και το Ω για κάθε οδηγό. 

Για τον λόγο αυτό, παρακάτω, θα αναλύσουμε τις βασικές οδηγίες που χρειάζεται να γνωρίζουμε για τις βλάβες και την συντήρηση των φρένων του αυτοκινήτου μας, για να μην καταλήγουμε πάντα στην ολική φθορά και αντικατάστασή τους.

Car brake repair.
Car brake repair.

Συμβουλές για σωστή χρήση των φρένων

Η σωστή χρήση του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα πρόληψης βλαβών και φθορών των φρένων. Ο κάθε οδηγός οφείλει να γνωρίζει τους τρόπους με τους οποίους ενδύκνειται να χρησιμοποιεί τα φρένα του αυτοκινήτου του και να μην κάνει παράτολμες κινήσεις και υπερβολές. Ας δούμε μερικές βασικές πρακτικές για τη σωστή χρήση των φρένων. 

Ασφαλής τρόπος πέδησης 

Οι απλές συμβουλές, είναι και οι σημαντικότερες. Για το λόγο αυτό υπενθυμίζουμε πώς για να μπορέσει ο οδηγός να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο του ομαλά και με ασφάλεια, θα πρέπει να πατήσει εγκαίρως το φρένο, χωρίς νευρικές κινήσεις, πιέζοντας σταδιακά όλο και περισσότερο τον ποδομοχλό της πέδησης. 

Αποστάσεις ασφαλείας 

Κατά την οδήγηση, η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας ανάμεσα στα οχήματα είναι φυσικά απαραίτητη. Όσον αφορά τα φρένα, μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο αποτρέπει κάποιο απότομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης την τελευταία στιγμή, γεγονός που συμβάλλει στην πρόληψη φθορών στο σύστημα πέδησης εν γένει. 

Προσοχή στις κατηφόρες 

Κατά την οδήγηση σε απότομες κατηφόρες, τα φρένα των αυτοκινήτων πολλές φορές ταλαιπωρούνται και επιβαρύνονται από λανθασμένη και επίμονη χρήση. Η καλύτερη πρακτική οδήγησης στις κατηφόρες είναι αρχικά να μειώνουμε ταχύτητα, να επιλέγουμε μικρότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και έτσι να επωφελούμαστε από την ικανότητα πέδησης του κινητήρα. Έτσι, τα φρένα του αυτοκινήτου δε θα χρειαστεί να επιβαρυνθούν από την έντονη ανάγκη πέδησης. 

Ολισθηρό οδόστρωμα 

Είναι γεγονός, πώς ένα ολισθηρό οδόστρωμα αποτελεί πρόκληση για κάθε οδηγό. Η προσοχή και η τήρηση των κανόνων είναι απαρέγκλιτες σε τέτοιες καταστάσεις. Σχετικά με το σύστημα πέδησης, όταν το οδόστρωμα γλιστράει θα πρέπει να μειώσετε ταχύτητα αλλά και να διατηρήσετε μεγάλες αποστάσεις ασφαλείας από προπορευόμενα οχήματα. Η σημαντικότερη συμβουλή για αυτήν ακριβώς την περίπτωση, είναι να φρενάρετε διακεκομμένα, αποφεύγοντας την έντονη και παρατεταμένη πέδηση, αφού έτσι τα φρένα θα υπερθερμανθούν και υπάρχει πιθανότητα το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει του οδοστρώματος. 

Holding brake pads at the car service
Holding brake pads at the car service

Καινούργια Τακάκια και δίσκοι φρένων 

Για να μπορέσει το αυτοκίνητό σας να επωφεληθεί από την αντικατάσταση των δίσκων και των τακακιών που πραγματοποιήσατε, θα πρέπει να κάνετε υπομονή για μερικά χιλιόμετρα. Μετά την αλλαγή σε τακάκια και δίσκους, θα πρέπει να διανύσετε κάποια απόσταση μέχρι να παρατηρήσετε την μέγιστη δυνατή απόδοση που προσφέρουν στο αυτοκίνητό σας. 

Συμβουλές για σωστή συντήρηση των φρένων 

Πέραν όμως από τις πρακτικές για σωστή χρήση των φρένων, όπως και να έχει, σε κάθε περίπτωση, θα έρθει η στιγμή που τα φρένα του αυτοκινήτου θα φθαρούν και τότε θα πρέπει να δεχτούν την απαραίτητη συντήρηση ή επισκευή τους. 

Ας δούμε αναλυτικά τα σημεία του συστήματος πέδησης στα οποία θα πρέπει να δοθεί προσοχή για να πραγματοποιηθεί επιτυχημένα η συντήρηση των φρένων ενός αυτοκινήτου. 

brake pedal
brake pedal

Αλλαγή υγρών φρένων 

Σε γενικές γραμμές το υγρό των φρένων θα πρέπει να ελέγχεται και να αλλάζει κάθε 20.000 χιλιόμετρα. Συνήθως, συνιστάται να γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος κάθε 2 χρόνια, καθώς τα υγρά αυτά των φρένων απορροφούν την υγρασία και έτσι μειώνεται η απόδοσή τους. Φυσικά, το χρονικό διάστημα ανάμεσα στην αλλαγή των υγρών σε κάθε αυτοκίνητο, μπορεί να το κρίνει ο εξειδικευμένος μηχανικός, τόσο από την κατάσταση του αυτοκινήτου, όσο και από τον τρόπο οδήγησης του οδηγού. 

Εξαέρωση γραμμής φρένων 

Μετά την αλλαγή των υγρών από τις γραμμές των φρένων, έρχεται και η εξαέρωση των γραμμών. Η αποδοτικότητα του συστήματος πέδησης ενδέχεται να επηρεαστεί από τον αέρα που παγιδεύεται στις γραμμές των φρένων, με αποτέλεσμα να απαιτείται η εξαέρωση στο σημείο αυτό. Στο πλαίσιο λοιπόν ενός συνολικού service για τα φρένα, είναι σημαντικό να γίνεται και η εξαέρωση για την αφαίρεση του παγιδευμένου αέρα. 2-3 χρόνια είναι το χρονικό περιθώριο που δίνουν οι κατασκευαστές και οι μηχανικοί ανάμεσα στις εξαερώσεις των φρένων. 

Έλεγχος σε δίσκους και τακάκια

Τα συχνότερα προβλήματα που προκαλούνται στο σύστημα πέδησης ενός αυτοκινήτου έχουν να κάνουν με την φθορά που εντοπίζεται στα τακάκια και στους δίσκους. Τα εξαρτήματα αυτά, φθείρονται ευκολότερα και γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο κομμάτι εξοπλισμού του συστήματος πέδησης, αφού είναι τα σημεία επαφής μεταξύ των φρένων και των ελαστικών ενός αυτοκινήτου. Έτσι, οι περισσότεροι μηχανικοί συνιστούν να γίνεται έλεγχος κάθε 10-15.000 χιλιόμετρα για σιγουριά πώς όλα λειτουργούν όπως πρέπει χωρίς σημαντικές φθορές που υποβαθμίζουν την συνολική απόδοση αλλά και ασφάλεια των φρένων. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Copyright © 2024ΟΔΗΓΟΣ All rights reserved